تذكرنــي
التسجيل التعليمـــات قائمة الأعضاء التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة

موقع بيوت الالكتروني للبيع - للشراء - عقارات - وظائف - تبرع
عدد مرات النقر : 363
عدد  مرات الظهور : 1,531,881رجالي - نسائي - اطفال
عدد مرات النقر : 251
عدد  مرات الظهور : 1,531,846
عدد مرات النقر : 220
عدد  مرات الظهور : 917,295

قديم 01-05-2017, 01:50 PM
فريااال فريااال غير متواجد حالياً
عضو بدون مشاركة

افتراضي تجربة شخصية مع شركات نقل الاثاث

بصي تجربة شخصية مع شركات نقل الاثاث

اتعاملي مع شركة مش مع افراد لانه بيكون فيه التزام وثقه وانت هتكوني مطمنة

انا لسه كنت ناقله شقتي من اكتوبر الي مدينة نصر دورت واتصلت باكتر من شركة والاسعار اوقات بتبقي قريبة من بعض بس الي شدني "شركة الفتح" اللي اتعاملت معاها شوية مزايا.
1- انه لهم مقر في مكان كويس وده تعرفيه ازاي انك تتاكدي انه عندهم تليفون ارضي وحاولي تعرفي التليفون تابع لسنترال ايه وده تقدري تعرفيه من موقع المصرية للاتصالات.
2- بتحسي انك بتكلم خدمة عملاء فاهمه ومش هدفه انه ياخد منك فلوس علشان تشتغلي معاه وبس لا ده بينصحك تعملي ايه وبيتكلم بثقه انه خدمته واسعاره كويسه وانه هدفه انك تكون مبسوطة وحاجتك تتنقل بسهولة ومن غير خربوش.
حاجات اتكدت منها بعد النقل...

3- انه العماله اهم من اي حاجة يعني لازم اللي بينقل ويشيل يكون فاهم كويس علشان الحاجة متتجرحش اختي كانت بتنقل من سنتين وجوزها استرخص وحاجتهم اتبهدلت وندمه انهم عملو كده وكان جايبين ناس ملهمش هوية ولا شركة ومعرفوش ياخدو حق ولا باطل معاهم
4- حاول وانتي بتنزلي وترفع العفش انه تستخدمي ونش رفع الاثاث هو اغلي من العماله شوية بس نسبة الخساير بتكون اقل والحاجة بتطلع زي ماهيا وامان.
5- العمالة ناس محترمة جدا وفاهمين شغلهم كويس وزوق وبصراحة انا مشلتش هم اي حاجه معاهم.
6- بعد كام يوم لقيت بنوته من خدمة العملاء في الشركة بتكلمني وبتاخد رايي في الخدمة وبتشوف ازا انا كنت واجهتني اي مشاكل مع العمال واي اطباعي عن الخدمة. وفي اخر المكالمة لقيتها بتقلي حاجة غريبة انه اكتب رايي في الشركة وعن خدمة النقل بتاعتهم حتي لو بشكل ايجابي او سلبي, فسالتها طب وليه سلبي قالتلي علشان نقدر نحسن من الخدمة للعملاء بعد كده.

وبصراحة الناس دي غيرت راي في حاجات كتير زي انه خدمة العملاء حتي لو في خدمة وقتيه بسيطه دي حاجة مهمه جدا وانا بكتب الموضوع ده علشان هما قالولي اكتب راي وقلت افيد بيه الناس اللي موجودة في المنتدي
"شركة الفتح" " لنقل العفش" ," الاثاث" ," الموبيليا" , "الاجهزة الكهربائية" ," البضائع "
مش هتشيلي هم اي حاجة..

الكلمات الدلالية (Tags)
نقل الاثاث